blandt unådde folkeslag og spennende kulturer.

En helt står igjen!

Når jeg satt på toget på vei til velingrad for noen måneder siden, fikk jeg igjen øynene opp for nøden i landet. Så mange intrykk har jeg fått med meg fra dette landet. I det toget dro forbi landsby etter landsby med stengte fabrikker, spøkelses landsbyer kunne man sagt, men dette er realiteten mange lever i i Bulgaria. Arbeidsløsheten er blandt den høyeste i europa, fattigdommen er for mange på linje med afrikanske land. Alkoholisme, mafia, korrupsjon, prostutisjon har ødelagt det som var igjen etter kommunistmens fall og mange lengter tilbake til «den gylne tid».

Yanko preker frelsesbudskapet og hendene kommer opp i det han tar frelsesinnbydelse

Midt i alt dette leder Yanko Angelov en sterk menighet og bibelskolesom er blitt reist opp de siste fem årene. Mange misjonærer har vært her og gitt av seg selv, noen for måneder andre for år. Alt for menneskers frelse og forvandlede liv! Det er verdt alt! Alle som har gitt av sin tid i bønn og gitt sine sparepenger for de unådde, frukten av arbeidet er forvandlede menneskers liv! Vår lønn er i himmelen. Yanko er kanskje liten i høyde men han har et stort hjerte. Gang på gang har jeg blitt overrasket av hans generøsitet og hans hjerte for de i nød. Han er den samaritanske mannen for de utslåtte og voldtatte, flere har han hentet til vårt hjem for å vaske dem kle dem i nye klær og gi dem evangeliet. På bibelskolen trener han elevene til å leve sterkt i troen og til å vinne mennesker for jesus. Evangelister og misjonærer og ledere reises opp for misjonsbefalingen.

Politiet viser sin støtte, her tar en politibetjent bilde av dramaet.

Gud har plantet Mission SOS i denne ødemarken blandt muslimene i sør bulgaria, så det kan spire og komme opp nye planter. Mange har blitt frelst, men jeg tror at flere kommer bli frelst i årene framover. Denne påska hadde vi en outreach i Arnesitza en sigøyner landsby i utkanten av velingrad. Dramaet «This blood» utført av bibelskoleelvenene og bulgariske teamarbeidere gjorde et sånnt inntrykk på folket og Yanko kunne bare fullføre evangeliet som allerede var gjort tydelig i dramaet. 27 nyfrelste sjeler ble skrevet i livetsbok, ytterlige 33 ville komme tilbake til jesus, Halleluja!

På veien til flyplassen i Sofia, Bulgaria. Yanko liker redbull! 🙂

I natt kjørte min venn meg til flyplassen, vi satt der med 2 redbull og pratet om framtiden, og alle minnene fra tiden sammen i Bulgaria. Vi profeterte og oppmuntret hverandre. Jeg er så stolt av deg Yanko, du kommer alltid være min venn! Arbeidet eksalererer her i Bulgaria under lokal ledelse nå som de fleste svenskene har reist, og det er med blandede følelser i hjertet når jeg sitter her på flyplassen og venter på neste fly. Takknemlig for å ha internett!  Den Hellige Ånd er vår veileder og beste venn, nye eventyr venter, spennende mirakler og Guds nærhet i hverdagen der Gud leder. Jeg skal ut i misjonsfeltet der Gud har satt meg, og jeg gleder meg til å kunne reise på besøk i Bulgaria å se til mine venner og hva Gud gjør her fremover.

Vær Velsignet!

Legg igjen en kommentar